image/svg+xml
image/svg+xml

Program Hakkında

Bartın Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu bünyesinde Engelli Bakım ve Rehabilitasyon Programı açılmıştır. Programımıza, 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılında öğrenci alınması planlanmaktadır.

Engelli Bakımı ve Rehabilitasyon Programı, bakım ve rehabilitasyon hizmetlerinde uzman olan sağlık profesyonellerine destek sunabilen, yetersizliği olan özel gereksinimi olan bireylerin günlük yaşam aktivitelerindeki gereksinimlerini karşılayıcı ve kolaylaştırıcı bilgi ve beceriye sahip nitelikli insan kaynağı yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Engelli bakım ve rehabilitasyon programından mezun olan öğrenciler, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel engelli bakım ve rehabilitasyon merkezlerinde, huzurevlerinde, bakımevlerinde, temel sağlık hizmeti veren tıp merkezleri ve polikliniklerde, fizik tedavi ve rehabilitasyon ünitelerinde, özel eğitim merkezlerinde, çeşitli kurumların revirleri ve engelli bireylerin evleri gibi alanlarda iş imkanına sahiptir. 

Engelli Bakımı ve Rehabilitasyon Programı
Misyon

Engelli bireylerin yaşam kalitesini artırmayı hedefleyen, bölgesel ve küresel ihtiyaçlara duyarlı, yaşam boyu öğrenme anlayışını benimseyen, etik değerlere bağlı, bilişim ve sağlık teknolojilerini etkin kullanan ve alanında mesleki yeterliliklere sahip nitelikli insan kaynağı yetiştirmektir.

Vizyon
Engelli bireylere yönelik farkındalık oluşmasına katkı sağlayan, bu bireylerin haklarının korunmasında sosyal sorumluluk bilinci geliştiren, mevcut ve olası sorunları bilimsel yaklaşımlarla çözmeyi hedefleyen öncü bir program olmaktır.


Program Eğitim Amaçları (PEA)

PEA-1: Farklı engel türlerine ve bu bireylerin gelişimsel özelliklerine ilişkin kapsamla bilgi sahibi olan ve bu bireylerin bakım, destek ve rehabilitasyon ihtiyaçlarını bütüncül bir yaklaşımla değerlendirebilen meslek elemanı yetiştirmek.

  • Hedef 1.1: Engelli bireylerin gelişimsel gereksinimlerini belirleme yeterliğini kazandırmak.
  • Hedef 1.2: Engel türlerine özgü destek hizmetleri ve yaklaşımlarını ayırt edebilme becerisini geliştirmek.
  • Hedef 1.3: Rehabilitasyon süreçlerinde aktif rol alma becerisi kazandırmak.

PEA-2: Mesleki uygulamalarda etik ilkelere, yasal düzenlemelere ve insan haklarına bağlı kalarak, engelli bireylerin yaşam kalitesini yükseltmeyi amaçlayan sorumluluk sahibi bireyler yetiştirmek.

  • Hedef 2.1: Mesleki etik kuralları ve engelli hakları konusunda farkındalık kazandırmak.
  • Hedef 2.2: Engelli bireylere yönelik hizmetlerde mevzuat bilgisi kazandırmak.

PEA-3: Bilimsel düşünme, eleştirel analiz ve problem çözme becerilerine sahip; sağlık, eğitim ve bilişim teknolojilerini etkin kullanabilen nitelikli meslek elemanları yetiştirmek.

  • Hedef 3.1: Alanla ilgili bilimsel bilgileri analiz edebilme becerisi kazandırmak.
  • Hedef 3.2: Teknolojik kaynakları ve bilişim sistemlerini mesleki uygulamalarda kullanma yeterliğini geliştirmek.
  • Hedef 3.3: Mesleki sorumluluk alanlarında karar verme ve problem çözme becerisini geliştirmek.

PEA-4: Engelli bireylere yönelik hizmetlerde ekip çalışmasına uyum sağlayabilen, etkili iletişim kurabilen ve iş birliğine açık bireyler yetiştirmek.

  • Hedef 4.1: Disiplinlerarası ekip çalışmasına katılma ve iş birliği süreçlerini yönetme becerisi kazandırmak.
  • Hedef 4.2: Farklı paydaşlarla etkin ve profesyonel iletişim kurma yetkinliğini geliştirmek.

PEA-5: Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiş, kişisel ve mesleki gelişimini sürekli olarak sürdürebilen, yenilikçi ve toplumsal duyarlılığı yüksek bireyler yetiştirmek.

  • Hedef 5.1: Mesleki gelişim ve güncel bilgiye erişim konusunda farkındalık kazandırmak.
  • Hedef 5.2: Bilimsel ve kültürel etkinlikler, araştırma ve projelerde sorumluluk alma bilincini geliştirmek.

 


Anahtar Performans Göstergeleri (APG)

APG.1-           Mezuniyet oranı göstergeleri

APG.2-           Mezun istihdam oranı

APG.3-           Mezun memnuniyet anketi sonuçları

APG.4-           Öğrenci memnuniyet anketi sonuçları

APG.5-           Kariyer Etkinlikleri

APG.6-           Öğrenci Projeleri